پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228345
پاسخ قرآن به بهانه جويي براي بچه دار نشدن
تاریخ انتشار : 1396/04/12 10:16:23
نمایش : 1547
امروزه اکثر افراد جامعه به بهانه هايي همچون وضعيت اقتصادي و تربيت صحيح فرزندان از زير بار مسئوليت شانه خالي ميکنند و زندگي دو نفره را به مشغله هايش ترجيح ميدهند. اين يکي از فتنه هاي شيطاني براي جلوگيري از فرزندآوري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کنترل جمعيت و فرزند آوري و مباحث مربوط به آن از جمله مباحثي است که در اکثر جوامع بشري مورد توجه قرار دارد ، اين بحث در کشورهاي اسلامي و همچنين در کشور ما مورد توجه کارشناسان قرار دارد . متاسفانه در سال هاي اخير برخي بر اين باورند که بايد به شدت جمعيت کشور را کنترل کرد و با شعارها و برنامه هاي فراواني در پي کاهش جمعيت برآمدند . حتما شعار فرزند کمتر زندگي بهتر را بارها و بارها شنيده ايد . اين شعاري بود که نخستين بار در اوايل دهه 50 و در زمان حکومت پهلوي مطرح شد و در اوايل انقلاب اسلامي تا سال 68 کنار گذاشته شد و مجدد از سال 69 به بعد قوت گرفت و اکنون در شرايطي به سر مي بريم که قريب به اتفاق افراد جامعه به تک فرزندي روي آورده اند اين در حالي است که با اين منوال روز به روز از شيعيان اسلام کاسته مي شود و در سر تيتر خبرها ميخوانيد که اسرائيل بالاترين ميزان رشد جمعيت در کشور را دارد و ايران رکورددار کنترل جمعيت است!...

در بين يهوديان هدف اصلي از ازدواج افزايش جمعيت است و از اين رو در تورات عواملي که باعث کنترل جمعيت مي‌گردد منع شده است. به طور مثال در اين کتاب در بخش جرايمي که بر ضد تماميت جسماني اشخاص است، سقط جنين هم‌رديف با

آنچه سبب ايجاد زاد و ولد مي‌شود قدرت خداست. خالق و پديدآورنده تمامي انسانها اوست، نه ساير انسانها؛خداوند متعال در آيه 59- 58 سوره مبارکه واقعه مي فرمايند:  أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿۵۸﴾آيا از نطفه‏ اي که در رحم مي‏ريزيد آگاهيد؟ (۵۸)َأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿۵۹﴾آيا شما آن را (در دوران جنيني) آفرينش پي درپي مي‏دهيد، يا ما آفريدگاريم ؟

 قتل دانسته شده و براي آن مجازات‌هايي را تعيين کرده‌اند. از نظر رژيم صهيونيستي مفيدترين زن ، زني است که  8 فرزند داشته باشد. براساس همين تعاليم تورات است که امروزه شاهديم چطور در مورد تعداد فرزندان مقرر شده که هر عائله حداقل بايد چهار فرزند داشته باشد. از طرفي ميزان حق اولاد پرداختي به کارمندان زياد است و بچه زياد موجب کاهش انواع و اقسام ماليات‌ها مي‌شود به هر ترتيب يهوديان از هر قانون و روشي براي ازدياد جمعيت و نسل خويش استفاده مي کنند و در مقابل شيعيان اسلام روز به روز به بهانه هاي واهي از تعداد جمعيت کشور مي کاهند. اما نظر اسلام و قرآن درباره فرزند آوري چيست؟

در قرآن ‌کريم اصل وجود فرزند به ‌عنوان نعمت الهي ياد شده چنان‌که در آيه ۷۲ سوره نحل در اين رابطه فرموده است: «وَاللّهُ جَعَلَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَکُم مِّنْ أَزْوَاجِکُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللّهِ هُمْ يَکْفُرُونَ؛ خدا براى شما از خودتان همسرانى قرار داد و از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چيزهاى پاکيزه به شما روزى بخشيد آيا [باز هم] به باطل ايمان مي‌‏آورند و به نعمت خدا کفر مي‌‏ورزند.»

در آيه ۱۴ سوره آل ‌عمران از فرزندان به ‌عنوان متاع ياد شده و آمده است: «زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ؛ دوستى خواستني‌ها[ى گوناگون] از زنان و پسران و اموال فراوان از زر و سيم و اسب‏‌هاى نشان‌دار و دام‌ها و کشتزار[ها] براى مردم آراسته شده [ليکن] اين جمله مايه تمتع زندگى دنياست و [حال آن‌که] فرجام نيکو نزد خداست.»

همچنين، در آيه ۴۶ سوره کهف از فرزندان به ‌عنوان زينت زندگي ياد شده و آمده است: «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا؛ مال و پسران زيور زندگى دنيايند و نيکي‌هاى ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و از نظر اميد [نيز] بهتر است.»

همچنين، در قرآن‌کريم از فرزند به‌عنوان امتحان و آزمايش ياد شده و در ايه ۲۸ سوره انفال در اين رابطه  آمده است: «وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ وَأَوْلاَدُکُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ؛ و بدانيد که اموال و فرزندان شما [وسيله] آزمايش [شما] هستند و خداست که نزد او پاداشى بزرگ است.»

خداوند متعال در آيه ۷۴ سوره فرقان نيز فرموده است: «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا؛ و کساني‌‏اند که مي‌‏گويند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مايه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان.

بنابراين آنچه سبب ايجاد زاد و ولد مي‌شود قدرت خداست. خالق و پديدآورنده تمامي انسانها اوست، نه ساير انسانها؛ خداوند متعال در آيه 59- 58 سوره مبارکه واقعه مي فرمايند: أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿۵۸﴾آيا از نطفه‏ اي که در رحم مي‏ريزيد آگاهيد؟ (۵۸)أَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿۵۹﴾ آيا شما آن را (در دوران جنيني) آفرينش پي درپي مي‏دهيد، يا ما آفريدگاريم؟

شمايي که الان به وجود آمده ايد ، ما حصل نسل قبل خودتان هستيد و بشر آينده اي که الان نيست ، حاصل توالد نسل امروز است. تصور کنيد که مردمان ده نسل پيش به اين نتيجه مي رسيدند که فرزندآوري سخت است و اصلا احتياجي به فرزندآوري نيست مسلما شما و به طور کل نسل امروز وجود نداشت

بهانه مدرن امروزي ها براي بچه دار نشدن

امروزه اکثر افراد جامعه به بهانه هايي همچون وضعيت اقتصادي و تربيت صحيح فرزندان از زير بار مسئوليت شانه خالي ميکنند و زندگي دو نفره را به مشغله هايش ترجيح ميدهند. اين يکي از فتنه هاي شيطاني براي جلوگيري از فرزندآوري است که: آيا اگر بچه دار شوم، مي رسم تربيتشان کنم يا نه؟ اصلا با اين مخارج سنگين مگر مي شود بچه دار شد؟! درست است که فرزندآوري هم تربيت ميخواهد هم حداقل مخارجي براي تامين معاش را، اما آدمي براي رشد و رزقش بايد تلاش کند و خيالش راحت باشد که کسي پشتش ايستاده است . مگر شده است کسي به خدا اعتماد کند و جواب نگيرد؟ 

مردي به نام بکر ابن صالح گويد به ابوالحسن (ع) يا موسي بن جعفر(ع) نوشتم که پنج سال است که از بچه دار شدن

خودداري کرده ام زيرا خانواده ام بچه نمي خواهد و مي گويد: بزرگ کردن ايشان به خاطر فقر و تنگدستي مشکل است، شما چه مي فرماييد؟ حضرت در جواب نامه مرقوم فرمود: بچه بخواه که خداوند به آن ها روزي مي دهد.

همچنين آيه ۱۵۱ انعام مي‌فرمايد «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ؛ فرزندانتان را از بيم فقر نکشيد، ما شما و آن‌ها را روزي مي‌دهيم.» 

براي بچه دار نشدن چه جوابي داريد؟

علامه طباطبايي در تفسير الميزان نوشته اند: شمايي که الان به وجود آمده ايد ، ما حصل نسل قبل خودتان هستيد و بشر آينده اي که الان نيست، حاصل توالد نسل امروز است. تصور کنيد که مردمان ده نسل پيش به اين نتيجه مي رسيدند که فرزندآوري سخت است و اصلا احتياجي به فرزندآوري نيست مسلما شما و به طور کل نسل امروز وجود نداشت. لذا اگر با يک ديد بشر دوستانه به اين مسئله نگاه کنيم، بايد براي توالد ارزش قائل باشيم حالا حرف سر همين است و قرآن صراحتاً مي فرمايد: «هَلْ أَتَي عَلَي الْإِنسَانِ حِينٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ يکن شَيئاً مَّذْکورًا (آيه يک- سوره انسان) «آيا زمانى طولانى بر انسان گذشت که چيز قابل ذکرى نبود» در واقع الان هم انسان هاي نسل آينده هستند اما مذکور نيستند و شما بايد بگوييد که به چه حقي آنها را غير مذکور کرده ايد؟ متاسفانه ما احساس ميکنيم چيزي به گردن ما نيست و چون من نمي خواهم نبايد اتفاق بيفتد و حتي اگر اتفاق بيفتد جلوي آن را با نخواستن هايم مي گيرم(سقط جنين)، حال آنکه آن دنيا بايد در قبال چنين نخواستن هايي پاسخگو باشيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html